Hogyan csökkentheted a weboldalad adatforgalmát
Mi is az az adatforgalom?
Sok webszerkesztő esetében havi adatforgalmat biztosítanak a weboldaladhoz, de mit is jelent valójában ez az adatforgalom?
Az adatforgalom alapvetően a weboldal látogatóitól függ. Minél többen látogatják a weboldalt, annál több adatforgalmat használsz el.
Mi használja az adatforgalmat?
Amikor feltöltesz a weboldaladra valamilyen tartalmat, legyen az kép, szöveg, videó, letölthető fájl, mondjuk összesen 150 MB-ot, az a 150 MB a tárhelyet foglalja először.
Amikor egy látogató a weboldaladra lép, ő betölti az oldalon lévő 150 MB-nyi tartalmat, így egy látogatás alkalmával 150 MB adatforgalmat használ.
Amennyiben tehát 3 GB (azaz 3000 MB) adatforgalmad van, azt 20 látogató elfogyaszthatja a 150 MB-os oldaladon.
De ha az adatforgalom a látogatóktól függ, akkor én mit tudok tenni?
A válasz leegyszerűsítve az, hogy kevesebb vagy kisebb méretű fájlokat töltesz fel a weboldalad egyes oldalaira.
Íme néhány tipp és trükk, amellyel a minimumon tarthatod az adatforgalmat:
- Tömörítsd a képeket, mielőtt feltöltöd őket.
Ma már számtalan olyan eszköz létezik, amellyel a képek méretét lehet tömöríteni, anélkül, hogy ez rontana a minőségükön.
Személy szerint az alábbi ingyenes eszközt használom, így szívesen ajánlom is:
https://tinypng.com/
Ezzel két legyet ütsz egy csapásra: a kép által elfoglalt tárhelyet ugyanúgy lecsökkented, mint az adatforgalmat.
Ne akarj mindent a főoldalra ömleszteni
Amikor valaki a webhelyed egy oldalát megnyitja, általában a főoldalon kezd.
Ha valaki megnyitja a főoldalt és csak a tetején lévő menüpontokat használja, ebben az esetben is betölti az oldalra feltöltött összes képet és egyéb tartalmat.
Ebben az esetben elvesztegettél egy csomó adatforgalmat, ráadásul még csak meg sem nézték a képeket, termékeket, stb... :(
Azt javaslom, hogy a főoldal legyen egyszerű, lényegre törő és könnyen navigálható.
A legjobb választás az, ha az egyes tartalmakat külön-külön oldalakra helyezed, így aki a képgalériát keresi, csak az fogja betölteni a képeket, aki pedig a webáruházadban szeretne vásárolni, az egy kattintással a webáruház oldalra ugorhat. Ez a két látogató így csak arra használ adatforgalmat, amit célzottan meg szeretnének nézni.
A szakaszok, fejlécek képei
Ez a téma hasonló az elsőhöz.
Szintén a képek tömörítését ajánlom feltöltés előtt, illetve, amennyiben nem korlátlan adatforgalommal rendelkezel, inkább használj egyszínű vagy egyszerű mintás háttereket, ezek az egyszerűségük miatt kisebb adatforgalmat használnak el, mint egy egyedi, jó minőségű, nagy felbontású kép.
Ha szívesen látnál még további tippeket tartalmazó bejegyzést is, írd meg Nekem bátran a kapcsolati oldalon vagy kommentben a bejegyzés alatt.