Weboldal típusok
Milyen weboldal típusok vannak, mire van szükséged és mi alapján válaszd meg a webszerkesztőt, amivel létrehozod?
Amennyiben ezt a cikket olvasod, te is eljutottál ahhoz a döntéshez, hogy weboldalt hozz létre.
Gratulálok! Jó döntés volt!
Az online jelenlét ma már elengedhetetlen ahhoz, hogy megbízható, profi képet fess magadról, cégedről, termékedről, szolgáltatásaidról.
Nézzük meg, hogy mik a főbb weboldal típusok, mely elemek jellemzik és hogy mire is lesz szükséged.
1. E-kereskedelmi weboldal, azaz webáruház
2. Névjegykártya weboldal, Üzleti weboldal
3. Portfólió
4. Privát weboldal (blog)
5. Esemény weboldal
6. Tagsági weboldal
7. Nonprofit weboldal
1. E-kereskedelmi weboldal, azaz webáruház
A webáruházak elsősorban termékek, szolgáltatások eladására szolgálnak. A webáruház kategóriába sorolunk minden olyan weboldalt, amelyen kifizetést fogadsz el.
Ez tehát lehet egy e-könyvet árusító oldal, egy kézműves bolt vagy akár egy szolgáltatást (például masszázs, esküvő tervezés, honlap készítés) kínáló weboldal is.
Itt az elsődleges szempont tehát az értékesítés. Fontos a termék vagy szolgáltatás megjelenítése, kategóriákba sorolás, újdonságok kiemelése, kuponok, szállítási és fizetési módok.
2. Névjegykártya weboldal, Üzleti weboldal
Ezt gyakran két külön kategóriába sorolják, ám én egybe veszem ebben a cikkben, mert a céljuk ugyanaz:
- online jelenlétet biztosítani neked vagy cégednek
- röviden bemutatni a szolgáltatásodat, közzétenni a referenciákat
- bizalmat sugározni az emberek felé azzal, hogy ellenőrizhetővé válsz
- esélyt adni arra, hogy könnyebben megtaláljanak a kulcsszavak és helymeghatározás alapján
- lehetőség csillagok gyűjtésére a keresőkben, illetve ön-ellenőrzésre azáltal, hogy meghallgatod az emberek rólad alkotott véleményét.
3. Portfólió
A portfólió hasonló a névjegykártya weboldalhoz, mert a főbb cél itt is a művész és a művek bemutatása, mégis külön kategóriába soroljuk, mert mások az ismertető jegyei, illetve háttérbe szorul a művész és a rajzai, festményei, zenéje, egyéb művei lesznek előtérbe helyezve. Ennél a típusnál fontos a művekről készített jó minőségű képek bemutatása, diavetítési lehetőség vagy egyéb megjelenítési módok, amivel megcsillogtathatod a művészetedet, hiszen reflektorfényben a helye!
A weboldal célja ebben az esetben a művész tehetségének bemutatása, hogy a leendő munkaadó megtekinthesse, milyen készségekkel, szakértelemmel rendelkezik az illető.
4. Privát weboldal, avagy blog
A címben ugyan a "privát" szó szerepel, ez mégsem azt jelenti, hogy ezt a weboldalt el kell rejteni a világ elől. Sokan vezetnek blogot, ennek lehetnek különböző témái, amelyet az emberek szeretnének másokkal megosztani.
Egy blog lehet olyan, mint egy virtuális napló, amelyben a nap történéseit, érzéseinket írjuk le, de szólhat személyes fejlődésről is. Vannak, akik például azért kezdenek blogot írni, hogy dokumentálják a tanulási folyamatot egy adott témában és tippeket osszanak meg azokkal, akik hasonló téren kezdenek kutatni, legyen az programozás, festés, lovaglás, hegymászás, vagy lényegében bármi.
Akadnak olyanok is, akik nem érzéseket, hanem politikai nézeteket osztanak meg és fórumon keresztül engedik olvasóiknak, hogy vitát, eszmecserét folytassanak.
Egy blog lehet tehát akármilyen témájú is, formájában ugyanaz; blogbejegyzések, azok kronológiai sorrendű megjelenítése vagy kategóriákra bontása.
5. Esemény weboldal
A név magáért beszél; egy esemény miatt létrehozott weboldal, ahol minden fontos információt megadhatsz a látogatóknak. Ez a weboldal az esemény központja, irányítópultja. Használhatod továbbá marketing célokra is, meghívók küldésére, űrlapok elhelyezésére, visszajelzések kérésére.
Itt a fő cél az információ közlés és az egyszerű navigáció. Ennek érdekében létrehozhatsz mikro-webhelyeket, amelyek egy vagy több kis vagy különleges esemény önálló webhelyeként szolgálnak.
6. Tagsági weboldal
7. Nonprofit weboldal
A nonprofit weboldalaknak küldetésük van és te ezt a küldetést szeretnéd bemutatni a weboldal látogatóinak, potenciális adományozóknak, továbbá tájékoztatni őket a cég céljairól és alapvető értékeiről. Megéri megosztani azt is, hogy ha a vállalat már elért valamit, ez is motivációként szolgálhat a donoroknak. Legyen szó iskolai weboldalról, egyházi honlapról vagy állatmentő webhelyről, mindenképpen tartalmazzon információkat a korábbi eseményekről, a küldetés nyilatkozatról és egy adományozási oldal is legyen elérhető.
Amennyiben további témákra is kíváncsi vagy, amelyet nem említettem még, ne habozz üzenetet írni Nekem a Kapcsolati oldalon lévő űrlapon keresztül!